koichi nishiyama 西山功一

XX 2015   inkjet print, alminum, pexiglas. installation Art Trace Gallery, Tokyo

2015 yokohama inkjet print,gataform bord. Open Studio BankART1929, Yokohama

2015 spring 2014-   inkjet print,gataform bord. installation Art Trace Gallery, Tokyo

I take a photograph of buildings in a residential area on outskirts of Tokyo where I live.
Buildings are something familier and reticent. That was the perfect subject to reconsider about the experience of aspect.
I’ve been trying to find out some sort of relevance from the collection of plane images but then I realized that I have to reconstruct the method, using photographic images, to approach “seeing by light” To deviate from photo frame became the turning point in my work.
After a continuous trial and error, I then gain a sequence to space approaching buildings, the subject of this work.

私は私が生活している東京近郊の住宅街の建築物を撮影している。
寡黙である建築物という身近なモチーフは、見ることの経験について考え直すために適していた。
そして平面化されたイメージの集積から、何かしらの関連性を見出す作業を続けていたが、
"光によって見えること"に近付くためには、写真を使った今までの制作の手法を再構築する必要を感じた。
それは私にとって、写真のフレームから逸脱する新たな制作の始まりとなった。
やがて様々な試行錯誤を繰り返し、モチーフである建築に接近しながら空間との連続性を持つようになった。